Najczęstsze awarie w motocyklu
Motocykle są bardzo sprawnym i łatwym w prowadzeniu środkiem transportu, jeśli potrzebujemy poruszać się w obrębie miasta lub w celach rekreacyjnych jeżdżąc samotnie lub ze znajomymi. Ale jak w każdym innym pojeździe są części, które się zużywają i powodują usterki. Oto 5 najczęstszych usterek, które mogą wystąpić w motocyklu z powodu zużycia części.
Alternator
Alternator to jedna z najbardziej eksplatowanych części w mechanizmie silnika każdego motocykla. Jego zadaniem jest utrzymanie akumulatora w stanie naładowania, a tym samym zasilanie całego układu elektrycznego motocykla. Z czasem ta część zużywa się i powoduje brak mocy w motocyklu, aż do momentu, gdy nie będzie on już mógł ruszyć. Naprawa alternatora jest kosztowna, ale gdy do niej dojdzie nie należy oszczędzać.
Tłoki
Kolejnym problemem mechanicznym spowodowanym ciągłym użytkowaniem motocykla są tłoki. Dlatego zaleca się, aby jakość stosowanych tłoków była dobra, a gdy nadejdzie czas wymiany tłoków, należy również wymienić tuleję cylindrową. Jednym z objawów spowodowanych przez zużyte tłoki jest wyciek oleju z motocykla.
Łańcuch
Łańcuch jest ważny dla funkcjonowania motocykla, ponieważ odpowiada za przenoszenie mocy potrzebnej do poruszania kołami, dlatego łatwo jest sprawdzić stan łańcucha i zauważyć ewentualne rozciągnięcie, skręcenie lub uszkodzenie. Dlatego ważne jest, aby dokonać tej prostej kontroli i uniknąć poważnych problemów, począwszy od utknięcia w martwym punkcie, a skończywszy na wypadkach na drodze, gdy motocykl jest w ruchu.
Pompa paliwowa
Jednym z sygnałów, że pompa paliwa zaczyna szwankować jest utrata zasilania motocykla, ponieważ ta część odpowiada za pompowanie paliwa ze zbiornika paliwa do silnika. Jeżeli pompa nie zostanie naprawiona lub wymieniona, to ciśnienie pompowania będzie się zmniejszać aż do zera, co spowoduje nieuruchomienie silnika. Zaleca się wymianę pompy paliwowej, a nie jej naprawę.
Sprzęgło
Sprzęgło jest prawdopodobnie tą częścią całego motocykla, która wymaga najwięcej uwagi, ponieważ zużywa się szybciej niż jakakolwiek inna część, gdyż jest częścią mechanizmu zmiany biegów. Gdy sprzęgła zaczynają szwankować, zwykle jest to zauważalne, gdyż trudno jest zmieniać biegi.
Wniosek
We wszystkich powyższych przypadkach ważne jest, aby od razu po wykryciu jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu motocykla zabrać go do serwisu lub do zaufanego mechanika. Aby zapobiec złym chwilom, wypadkom czy niepotrzebnym wydatkom, bardzo ważne jest, aby regularnie lub za każdym razem, gdy producent motocykla nakazuje, udać się na profilaktyczne przeglądy naszego motocykla i jego części. To od nas zależy, czy bezpiecznie dotrzemy do celu. Wskazówki dotyczące konserwacji motocykla znajdziesz tutaj: https://tuningi.pl/konserwacja-i-reperowanie-motocykla-najwazniejsze-wskazowki